BET GÀRGOLA. Néta del poeta desconegut Ignasi Junyent Isart, sempre ha tingut un amor especial per la literatura. Ha escrit contes, poesia, guions, articles, cròniques, textos mecànics... en català i en castellà, i també lletres de cançons per a les seves bandes o per a altres grups musicals, així com lletres personalitzades sota demanda.
CONFINAMENT I ALTRES RACONS (textos diversos, Cal Sens)
Text 43, 2020 (34è dia de Confinament)
Un huracà va fer fugir, en certa mesura, els tràfecs dels pobres, els talls de la llum, les velles clavegueres, el glaç del terror...
Durant un temps de foscos presagis, pragmàtics i mal parits, la convicció ha estat dividida, sotmetent-se al malson d'aquesta realitat.
El judici d'intimitat, la senzilla raó per la qual hi ha un sol lloc al món que dóna nom a gent estranya, la cínica defensa que el fi justifica els mitjans...
Mai no baixen l'aguait aquells intel.lectuals en aparença que haurien hagut d'entendre el somriure dels qui emprenen una cursa particular de falses expectatives.
Una situació incòmoda. Uns casos concrets de silenci i de negació. Tot empitjora per moments. Ningú no pot assegurar el seu futur. Hem arribat fins aquí.
I sense haver de justificar res als ulls del món ens diagnostiquen un punt d'equidistància entre les nostres vides, amb la tensió acumulada de tantes accions delictives.
Com gosen?
**************************************
Sant Jordi, 2020 (42è dia de confinament)
Un gest, gairebé una carícia, li va donar vida aquell vespre. La mateixa sensació que tants secrets guerxats l'havien ensorrat antigament. Les paraules li ressonaven a les orelles com part d'alguna cosa sospitosa, però d'una bellesa difícil d'esborrar.
Si s'hagués resignat a les mentides, no sentiria aquell moviment accelerat cap a una mort imminent. Li era força desagradable intentar esbrinar el misteri, havia passat molt de temps i ell sempre anava equivocat.
******************************************
Text 35
Recordo aquells dies de la primera etapa del viatge, a mig hivern, tot i
que encara era ben visible el roig dels avets de la tardor. Sovint, i
sense cap raó, s'escampava la llum del sol sobre el cel mort. Després,
com una mala cosa, i sense preàmbul, m'endinsava a una distància
raonable, sense cap destinació.
Havia interpretat a fons el bon rendiment, com un tret decisiu per
fer-ho enlluernar tot amb un realisme que ara em crida l'atenció d'una
manera molt virginal.
No era el fet d'incorporar tan remots records de tristesa dintre meu,
sinó que el llaç es doblegués, com una manera de canvi en la dosi del
meu potencial sobrenatural.
Qualsevol altre seria lliure de si mateix sense necessitat de pensar en
el seu futur, sense topar de costat amb el dia, cansat i desfet. Però
les seves pròpies vides abandonades són com ombres agitades, perquè
l'única cosa que els sobreexcita també els malhumora.
El soroll quasi imperceptible els porta una pausa i els deixa com els ha
trobat, com bocins de cendra que es consumeixen per tornar a la vida.
****************************************
txt 33- 2019
No penso continuar amb tot això. El futur rau en els límits de la memòria.
****************************************
txt 32 - 2019
Els ulls no enganyen, ho graven tot com inscripcions sobre els camps.
**************************************************
txt 31 - 2019
En coincidir la influència contradictòria amb l’espiral de la lluita, més enllà de la confusió, s’accentua de vegades el seu punt culminant, més enllà de les cendres. I en apoderar-se d’un desavantatge tan trist s’ha de moldre interiorment la nova etapa. És una cosa important que continua insistint a augmentar els records de cada horitzó.
*************************************************
txt 30 -2019
L’esforç de fer estels com coets amb la flama del cor expressa el mateix que la relació entre aquesta mena d’esment i el raonament inseparable.
*****************************************************
txt 25 - 2016
L'esperança del retorn es palpa en les idees que pertoquen a una part de la vida, un pensament inevitable i gratificador que llueix en els pocs moments sense llàgrimes.
*****************************************
txt 24 - 2016
Paraules com llengües de foc es cruspeixen les idees i devoren l’esperit dels pobres.
************************************
2004-2006 - Redactora de la revista Brutalrock
El 2012 crea el seu propi blog, http://betgargola.blogspot.com.es/
El 2014 escriu el guió i el relat per a l'òpera-electrònica 'Recorda!', del primer disc de PROJECTE NA! http://www.projectena.com/category/literature/
Ha col.laborat en Jornades Poètiques, Revistes i Blogs literaris sempre que l'han convidat.
Però el món de Bet Gàrgola sempre ha girat a l'entorn de la música.
Melòmana des de naixença i baixista autodidacta des de 1986,
considera la banda barcelonesa KLAMM (de la qual va ser membre no
musical) i el Rock dels 70s com els seus mestres. Des dels inicis ha
fundat els seus propis grups i ha compaginat el rock -sota diversos
aspectes- amb grups de música experimental i d’avantguarda, no
només fixant-se en la part musical, sinó també en la imatge i el
missatge de cada projecte. També ha portat el management dels seus
grups, alguns dels quals han estat premiats diverses vegades en
diferents certàmens de tot el país.
Membre fundador i baixista d'aquestes bandes:
RARE (1982-83), post-punk
RATISIDAS (1986-87), punk
TOS DE GOS (1987-88), punk-metal
MATAVACAS (1987-actualitat), música experimental d’avantguarda
GÀRGOLA (1988-1997), metal progressiu
ARK (1998-99), improvització en directe
LILITH (2000-2004), power rock
ONGO (2004-2009), rock experimental
MU (2004-2013), grup de rock de PAU RIBA
LARGANDAJO (2006-07), improvització experimental
LA DIC EMSEMBLA (2008-2012), orquestra de PAU RIBA (presentació disc “Virus Laics”)
PARKERS (2012-2016), versions Rock des dels 60’s
BIBA (2014-2019), versions Progressives dels 70’s https://www.youtube.com/channel/UCEiyRT_qByUVtxeHZaLjZzQ
Col.laboracions com a baixista en directe amb:
1996 - KASPER T. TOEPLITZ, amb la perfomance "Zora Mudd", MACBA, Barcelona.
2014 i 2016 - LOS CULPABLES DE TODO
2017-act - ELS COLLONS DEL PARE RABABA
Experiència en BSO amb MATAVACAS
1990 - BSO per al video de presentació de Remo Balcells a la Fira "ARCO’90", Madrid.
1990 - BSO per al videoclip "El numerito de la suerte" de Remo
Balcells, presentat al Festival de Video de Donostia del 11 al 31 de
octubre.
1990 - BSO per al videoclip "Red Mosco" d'Adela de Bara
1991 - BSO per al video 'Sambull' de Remo Balcells, presentat dins
del Certamen de Música Inaudita a la sala Zeleste de Barcelona i al
programa Metropolis de TV2
2001 - BSO per al video 'Rolling Heads' de Petra Everts, presentat al Festival de Video de Los Angeles-USA.
Experiència com a Dj:
2009 - Sessió al cicle 'Música relacionada' de Gràcia Territoti Sonor amb Serapi Soler
2012-14 - Sessions de Dj per al SKUNDALO TASTE a les Associacions Freya i 420 de BCN
Experiència en Direcció i Organització:
1993 - Directora i Organitzadora del Festival Nit de Tralla de Santa Maria de Montbui
2007-2009-2011 - Directora i Organitzadora del Rockal'era Music Festival (Anoia-BCN) en les seves tres edicions
2009-act - Directora Artística i Relacions Públiques de PROJECTE NA!(electrònica).
Altres
col.laboracions:
1990-1993 - Col.laboradora artística amb el grup MATAVACAS de la
Publicació "FíJaTe" de la Fundació Joan Tabique (col.lectiu d'arts
plàstiques, música i literatura), de la quan també en van fer l'himne.
Hi ha exemplars de "Fíjate" als arxius del Museu Reina Sofía, del
MACBA,el MNAC, la Fundació Joan Miró o el MOMA
Altres
aficions:
A part dels grups, experimenta amb les arts manuals i digitals
(pintura decorativa, instal.lacions artístiques, maquetació, regals
personalitzats, video, etc).
0 Comentaris